Vuxendagis

När jag inte känner för att göra nåt vettigt, bara koppla av och göra nåt kul tar jag fram den 
här boken.
 
 
Fick den i julklapp av dottern. En vuxenmålarbok. Jösses så fina teckningar, det är så man baxnar. Jag har 
ju alltid gillat att teckna o måla men med åren har tiden och annat inte räckt till.
 
 
Nu har lusten kommit tillbaka, åtminstånde de här dagarna när det egentligen inte är nåt uteväder. Bara blåsigt som det varit idag och kallt.
 
 
Det här är bara början på en sida. Får se om jag nånsin kommer igenom hela boken. Måste bara skaffa nya läsglasögon. Här är det millimeterprecition som gäller.  Men skam den som ger sig. Jag ska nog visa min gamla lärare att jag fortfarande gör skäl för mitt lilla a (a)  i teckning i skolan.
 
(för er som inte vet vad ett litet a är, så kan jag tala om att det var ett av de besta betyg man kunde få på 50- 60 talet)
 

Kommentarer:

1 Gittan:

skriven

Den har jag sett ser kul ut men det är klart att man måste se bra. Ha en skön kväll Kram.

2 AnnaKK:

skriven

Lär vara en bra avstressnings-"övning" att hålla på med sånt där? :-) Jag har ännu inte sett nån sån målarbok i verkligheten, men har hört talas om dem - och de verkar vara omtyckta jämtöver!

För egen del känner jag att jag nog snarare behöver aktivera hjärnan än tömma den på stresshormoner!? Tror emellanåt att jag håller på att bli senil, eller åtminstone mer glömsk än vad jag varit tidigare...? Så regelrätta hjärngympa-övningar skulle nog vara grejen för mej!? :-)

3 Vespa Vulgaris:

skriven

Jag fick en liknande målarbok i julklapp. Den heter "Målarbok för sömnlösa".

Kommentera här: