Fiskekriget har börjat

Äntligen visade termometern på bara 2 minusgrader. 
Snälla, kan vi inte gå ut och pimpla frågade jag maken. Ok då, bara vi inte går så långt fick jag till svar.
Jag vet ju att han har ont i sina knän, men sjön ligger ju in på knutarna så vi fyllde ryggan med varm choklad och
äggmackor och promenerade 10 min så var det dags att borra första hålet. Helt dött där!
 
Vi går bara ca 10 meter och gör nya hål. Och där blev jag fast.
 
 
Jag kom tydligen på ett helt stim. Jag drog och drog och frös så in i helsike om fingrarna men det går bara inte att ge upp när det nappar hela tiden. 
Under tiden gick maken längre o längre ifrån mig o borrade en massa hål men hittade tyvärr inte nåt fiskstim. 
När jag dragit upp 52 stycken tyckte jag lite synd om honom och sa att nu tar vi en paus och fikar, vilket han var med på ganska så snabbt. Det var ju jag som skulle gå lite längre, inte han.
 
Därefter började det bli lite blåsigt o kallt men vi borrade några hål till. Och där i ett av hålen kunde jag nog suttit än. Men man ska ju sluta när det är som roligast heter det ju. Så vi knallade hemåt, jag ganska lycklig och ganska frusen.
 
Resultatet blev 70 till mig och 13 till maken. Nu är han ganska van att förlora så vi tar allt det här med en gnutta humor. 
 
Är det nån som vill satsa en peng på vinnare här !?
 

Kommentarer:

1 Annelie:

skriven

Hahaha...det är ju helt sjukt att du alltid får så mycket fisk :)

2 AnnaKK:

skriven

Sån där fiskelycka har bara hänt mej nån gång på våren i samband med att fisken har lekt. Då har det varit lätt att dra upp många - men inte 70 precis!! GRATTIS!! (Fast jag föredrar att fiska på sommarhalvåret när man inte behöver frysa halvt ihjäl... <:-) Dock kan man ju bli halvt uppäten av mygg istället då, och det slipper man ju så här års...)

3 Marianne:

skriven

Annelie
Ja, jag fattar det inte själv. Kan det bero på ett par nya drag jag köpt.

AnnaKK
Jag föredrar nog kylan framför myggen, även om en ljummen sommarkväll i en vassrugge är mysig.

Kommentera här: