Gör ett nytt försök

Jag är så himla less på blogg.se.
 
I går kväll skrev jag ett långt inlägg och la in ett par foton - då helt plötsligt poppar det upp ett
gammalt foto och bitar av en gammal text. Det är stört omöjligt att sudda bort dom. Det har hänt förut och det
lär väl hända igen. Jag skyller på blogg.se för det kan väl inte vara jag som är helt pucko eller !!??
 
Så här kommer ett litet sammandrag på gårdagens äventyr.
 
Vi tillbringade hela dagen hos dottern (Annelie). Hon behövde ha hjälp med att koppla ihop ett par hängande fönsterlampor, men efter mycket tänk och avsaknad av div kablar och kontakter blev det bara en lampa vilket blev bra i slutändan. Två hade blivit för mycket. (här skulle jag visat slutresultatet, men glömde helt enkelt att ta kort)
 
Under tiden räddade jag livet på ett par krukväxter. Annelie är bra på en massa saker men att ge blommorna mer och ny jord när rötterna nästan växer in i fönsterbrädat är inte hennes grej. (Sorry Annelie, men du sa det själv)
 
 
Som jag nämde är hon bra på en massa saker. Bl.a. mat. Så vi blev bjudna på en helt makalös måltid. 
 
Här har hon testat ett par olika grytbaser från Kelda. En med kyckling och en med köttfärs. Åhhhh, så himla gott.
 
Vi hade en som övervakade allt vi gjorde så det blev godkänt.
 
Maxi. En väldigt högt uppsatt person, sorry- katt 

Kommentarer:

1 Annelie:

skriven

Haha...Maxi har nog inget emot att du kallade honom person ;)
och du/ni...tack för hjälpen! Det blev toppen...ska bara fixa nya ytterkrukor :)

2 AnnaKK:

skriven

Finns inget bättre än att äta hos dottern - det skulle jag gladerligen göra varje dag!! Märks att hon flyttade hemifrån tidigt, för det hon åstadkommer i köket numera kräver allt några års erfarenhet. :-)

Lustigt nog sköter inte min dotter heller om sina krukväxter så värst bra - just nu tror jag inte att hon har några såna alls, för jag räddade hem de sista kring nyår nångång. Efter omplantering mår de bra igen, så jag ska väl återlämna dem så småningom. :-)

Kommentera här: