Vi fryser

Vart tog våren vägen. Sköna Maj var det ju en del som sjöng för några dagar sen, men inte fanken är det speciellt skönt inte. Här regnar det och är kallt.
I dag tänkte jag sätta potatisen och lite bönor som jag lagt i blöt. Men det är inte att tänka på att ge sig i jorden efter allt detta regnande. Och mer ska det bli enl SMHI.
 
Ute på altanen har jag en massa som vill ut i ny jord och framför allt vill de ha en massa sol. Altanen är rena rama drivhuset, när det är sol vill säga. I går var vi borta ett par timmar. Uppehåll och lite soligt var det faktiskt. Och vipps blev det 37 grader varmt där inne. Men idag är det tvärt om. 10 grader. Usch !
 
Jag har inte hängt in en vinterjacka än och det ser ut som om den får vara kvar här lite till om.if.att.
 
Vi eldar en brasa i spisen och jag har långkok av revben i ugnen. Känns mer som November än Maj just nu.
 
 

Kommentarer:

1 AnnaKK:

skriven

Jag har inte heller hängt undan vinterkläderna - senast för en stund sen hade jag täckjackan på när jag var ute med valpen i regnet... Irk!!! Längtar så-å-å-å efter lite försommarkänsla nu ang väderleken. Grönskar gör det ju i och för sej ändå, men djungeln här inne som skulle behöva komma ut vill ju ha mera värme först. Jag har inte kunnat så allt jag har velat än, eftersom det inte finns mer plats här inne nu. :-/ Dina frön står iallafall på tur - frågan är bara om det inte redan är lite för sent på säsongen för vissa av dem. Men i så fall får de en ny chans nästa vår!! :-)

Kommentera här: