Lite om ingenting

Det var visst en evighet sedan sist jag var här. Vad beror det då på. Ja, jag vet inte själv. Intresset för bloggen har helt försvunnit. Jag har bloggat sedan 2008 och för varje år känner jag att allt upprepar sig efter årstiderna.
Jag kom på mig själv häromdagen när jag letade i snöhögarna efter mitt rabarberstånd. Men herregud, dessa rabarber har jag visat varje år sedan starten. Så himla tråkigt.
 
Jag har också funderat på att börja med en alldeles ny blogg. Jag är inte alls nöjd med blogg.se. Blogspot var mycket roligare att jobba i, men jag fick ju strul sist när jag bytte dator, därför blev blogg.se en nödlösning.
 
En blogg ska ju också vara glad och helst ha ett tema, t.ex. mat, trädgård, resor osv. Hos mig kan jag inte hitta nåt specifikt tema. Mina intressen är mest vardagsbestyr som vem som helst pysslar med.
 
Men än är inte undrens tid förbi, så kanske det poppar upp en ny blogg framöver. 
 
Men lite nytta har vi gjort, jag tror inte jag skrivit om dessa förut !?
 
 
Fåglarna har fått tre nya holkar och samtidigt passade vi på att städa ur de gamla. Jag fick lite dåligt samvete när vi slängde ut gammal mjuk inredning för jag vet ju att de små tillbringar nätterna i holkar. Så nu lär de frysa innan de hunnit inreda dom igen med friskt material.
 
Här på landet har vi fortfarande en massa snö kvar på tomten. Trots att det varit några fina dagar med sol har den inte orkat fram till oss. Ett berg och en massa träd är i vägen än så länge. Men runt omkring oss där solen kommer åt är det barmark och en del har tom fått fram snödroppar och vintergäck.
 
 
När vi satte upp holkar i skogen hittade jag faktiskt lite vårligt. Hasselbuskarna blommade för fullt. Men det var faktiskt det enda som spirade just nu.
 
På söndag har ju SMHI lovat rekordvärme med upp till 15 grader. Då måste det hända en hel del i våra snöhögar. Eftersom jag inte tänker åka Wasaloppet så är värmen hjärtligt välkommen hit.
 
Hoppas ni får en Trevlig Helg 

Kommentarer:

1 AnnaKK:

skriven

Hoppas du inte försvinner helt från bloggvärlden - jag läser gärna dina inlägg om "ingenting", ska du veta! :-) Fast just nu är jag rätt off det här med blogg jag också, och det beror på att tiden inte vill räcka till nu när vi har fått en valp i huset. När den busen väl sover så är inte sätta mej vid datorn det första jag måste göra... Men just nu har jag smugit mej till en stund iallafall! ;-)

Ha det gott och trevlig helg på dej!! Hoppas det är lika härligt vårväder uppe hos dej som vad det är här!! :-D

Kommentera här: