Sista julen har åkt ut

Alltså, tomtar, gran och annat julpynt har åkt ut för länge sen. Men kvar blev julgardinerna i köket.
Nu var det varken tomtar, stjärnor eller annat juligt på dom. Då hade de också tagits ned för länge sen. Nej, de var bara lite för mörka med färger i rött, grått och beige.
 
Så idag åkte den fram, symaskinen som inte används för ofta men är jäkligt bra att ha när det behövs.
 
 
 
Jag hittade ett tyg på IKEA häromdagen som jag tyckte skulle passa. Så ca 6 meter fick följa med hem. Det har jag förvandlat till två långgardiner till stora köksfönstret.
 
 
Bilden är ju hur dålig som helst, men jag orkade inte ta en ny. Det är svårt att få med hela fönstret bara för att vi har en altandörr där också  som leder ut till altanen.
 
 
 
I köket har vi också två små fönster. Det här är vid diskbänken. Här har jag full koll på vad som händer nere i sjön. Här kommer också våra rådjur och hjortar fram och äter från fågelmaten. På fönstret ser ni en liten rund boll som sitter fast med en sugpropp. Däri lägger jag lite godis till fåglarna. De är inte rädda alls när de ser mig. Tvärtom, när maten är slut knackar de på fönsterrutan och vipps är jag ute och fyller på.

Kommentera här: