Tittut

Hej.
Vet inte om jag törs visa mig här på bloggen igen. För jag har sååå dåligt samvete för att jag inte har ägnat mig åt bloggen på länge.
 
Får väl skylla på vårbruket. Tänk, när solen väl visar sig är det stört omöjligt att försöka hinna med allt man vill.
Jag hinner knappt få bort frukostdisken förrän gubben är arbetsklädd och ute. Och då gäller det att man är med, för jag vet vad som ska göras och i vilken ordning, men gubben tänker inte alltid lika som jag.
 
Efter att kört skottkärra hela dagarna och legat på knä (dvs. jag ligger på knä, inte gubben med sina onda knä) så är kroppen ganska så trött framåt kvällen. Men visst känner man sig ganska nöjd när det syns vad man gjort under dagen. 
 
I dag blåser det storm ute så tack o lov blev det en vilodag från skottkärran och jord och annat inplanerat. Så det blev till att fixa med diverse pappersarbete som blivit liggande på hög. Eftersom vi har var sin dator (gubben har mest sin för att googla på ) tog jag mig i kragen och installerde office där så han själv kan skriva ut dokument osv. Deklarationen blev också klar. Så har jag också hand om mammas deklartion som skall avslutas nu. Jag kan/får inte själv lämna in den så där har jag hjälp av en jurist.
 
 
Vi har det ganska så skuggigt här men ändå börjar det hända saker i trädgården. I går slog den första magnoliablomman ut. Busken har klarat sig från odjurens gnagande i vinter. 
 
På altanen har jag en massa krukor med diverse som växer , en del växer inte alls. Kan bero på att jag satte frön för sent. Men huset är litet så jag har inte haft plats för fler krukor i fönstren. Jag får visa senare vad det är på gång.
 
Nu pockar magen på lite mat så det är bäst att sätta på stekpannan innan vi faller ihop helt.
 
 

Kommentera här: