Hund, barnbarn och smörgåstårta

Nu är han här. Lukas som ska bo hos oss när hans husse o matte är i USA för att hälsa på sin dotter med familj.
Samtidigt i lördags kom även våra två barnbarn, Tilde o Frida hit för att sova över till Söndag. Lukas tycker egentligen inte om små människor, varför vet vi inte. Han blir lite orolig och skäller. Så jag måste erkänna att jag var lite orolig för hur natten skulle bli. Men tjejerna höll sig lugna och lät Lukas vara i fred. Efter en stund blev han riktigt kompis med dom även om han tydde sig till mig hela tiden. Frida kunde tom hålla i kopplet när vi gick en liten kvällspromenad innan vi somnade. Han sov hos mig hela natten som en stock. I går fm. gick vi till fotbollsplanen för att sparka lite boll. Men det var mest tjejerna som sparkade boll och Lukas sprang  efter tjejerna.
 
Senare i går  åkte tjejerna hem till sig och jag gjorde en smörgåstårta klar som vi skulle ta med till Linus som fyllde år. Från början hade vi tänkt att Lukas skulle få följa med men efter närmare eftertanke tyckte vi att han hade det bättre här hemma. Det hade nog varit lite mycket nya intryck för honom så han behövde lite lugn o ro. Och tur var det för Linus lilla lägenhet blev full med folk som ville vara med och fira. När vi sen kom hem efter ett par timmar möttes vi av en väldigt glad hund som aldrig ville sluta vifta på svansen. Nu är det vardag och vi har redan kommit in i vanliga rutiner. Och Lukas är lugn och avslappnad och världens goaste hund. Just nu ligger han på min säng, han gillar pläden där som han bäddar runt sig och gosar.
 
 
Jag har fortfarande inte fått ordning på min dator så nu skriver jag i gubbens dator men jag har även problem med att lägga in foton här så här kommer ett foto på Lukas från förra året (jag tror jag visat det förut).
 
Mona och Jonny, hoppas ni har det bra `over there´. Lukas o vi mår prima. I dag skiner solen så det blir snart en härlig höstpromenad.
 

Kommentarer:

1 Gittan:

skriven

Så fin han är och skönt att det gick bra med barnen, det kan ju vara lite knepigt för en hund som kanske inte är van vid barn annars.
Ha en fortsatt skön vecka. Kramar.

Kommentera här: