Sista dan på jobbet

I morgon jobbar gubben min sin sista dag på bilprovningen. Sen är han pensionär. Visserligen slutar han lite tidigare och det gjorde ju jag också. Men har man möjlighet och känner själv att det känns bra så är det bara att ta chansen. Man blir ju inte yngre. Bäst att passa på att göra det man vill medans man har lite ork kvar.
 
På bilprovningen har man aldrig långtråkigt har han sagt många gånger. Där händer alltid nåt. Många tycker att det är värre att besikta bilen än att gå till tandläkaren. Och då kan en hel del konstiga saker hända. Som t.ex. för några år sedan. Då kom en dam in. Hon lånade toaletten under tiden bilen blev klar. Hon drog en lättande suck när hon åkte därifrån. Men efter ett tag hittades hennes handväska som hon glömt på toan. När hon kom tillbaka bad hon om ursäkt. Hon hade av misstag tagit med sig tvålkoppen i stället för handväskan. Snacka om att vara nervös.
 
 
Så i morgon skall det bjudas på tårta. Det blir Budapestrullar som jag gjort klara idag. Jag har gjort dom förut till killarna på bilprovningen och de blev väldigt uppskattade. Hoppas de smakar lika gott den här gången.
 
 

Kommentarer:

1 Gittan:

skriven

Ja då var hon nog nervös kan man tänka, så skönt att ha gubben hemma sedan då.
Ha en skön helg, Kram.

2 AnnaKK:

skriven

De där såg verkligen smarriga ut!! :-)~ (Har dock en liten aning om att jag inte ska äta såna, för visst innehåller de nötter???)

Hoppas nu att maken kommer att trivas med livet som pensionär - men om inte annat så lär han väl få göra återbesök på sin gamla arbetsplats åtminstone en gång om året!? :-D

Jag var och besiktigade vår ena bil häromveckan, och den här gången gick det bra. Men jag gillar det ungefär lika mycket (dvs INTE!!) som att gå till tandläkaren, ja...

Kommentera här: