Glatt överraskad

Som vanligt på onsdagar kollar jag alltid veckans korsord i tidningen och idag såg jag det igen. Mitt namn bland förra veckans vinnare.
 
 
När jag sedan hämtade posten så låg vinsten där. Det är nog femte gången jag får en eller fler trisslotter i vinst men på själva skrapet har det aldrig blivit nån vinst. Endast en ny lott ett par gånger.
Håll tummarna för mig när jag skrapar den här lite senare.
 
I posten idag fick jag även ett utbetalningskort från Postgirot. Det är ju alltid kul med pengar man ska få men då ska det också bli nåt kvar i plånboken.
Avin kom från ett försäkringbolag som mamma hade sin bil försäkrad vid. När hon gick bort förra året hade hon 70 kr tillgodo. Det var alltså dessa 70 kr som nu ska betalas ut till dödsboet. Eftersom jag är bovårdare kan jag lösa in dom. Normalt kan man lösa in dom i vissa affärer mot en avgift på 25 kr. Men när det gäller dödsbon måste man gå till Nordea och de har en avgift på 50 kr.
Så då ska jag alltså åka till Nordea, parkera bilen (vilket inte är gratis) sedan dela allt med mina fyra syskon. Gissa om det blir en smärre förlust för mig.
 
Så Grattis Nordea, ni kan behålla pengarna.

Kommentarer:

1 Vespa Vulgaris:

skriven

Grattis till vinsten :-)

2 Eva`s blogg:

skriven

antigen är jag för trött efter allt jobb eller vet jag inte vad du menar med att vi har dålig kontakt? :) vet knappt vilken dag o vecka det är just nu ...vinst är aldrig fel om man vinner förstås :) ha det gott o sov gott sen kram

3 Eva`s blogg:

skriven

hej på dig ...hoppas du har det gott och jag önskar dig en skön dag kram

4 Eva`s blogg:

skriven

God morgon hoppas du har det bra & vill önska dig en skön söndag kram

5 AnnaKK:

skriven

Hoppas du skrapade fram en vinst som åtminstone kan kompensera förlusten ang postgiroavin!? :-)

Ibland blir det verkligen fånigt när såna återbetalningar ska göras... Suck!! Hur svårt kan det vara att istället jämka summan mot en annan faktura nångång i framtiden!? Men det har säkert något med "korrekt bokföring" att göra...?

Vi fick förresten en bankgiroavi för ett tag sen, som var utställd på makens företag. (Har inte skaffat bankgiro till det, utan bett de få kunder vi har haft att betala in direkt till vårt bankkonto - men nu var det tydligen en kund som ville betala via bankgirot iallafall...). Blev mäkta förvånad när jag gick till banken för att lösa in avin och det visade sej att det INTE var nån smaskig avgift på det!?! 8-D Hade faktiskt räknat med att de skulle ta typ 150 spänn för att göra det... Men nån gång ska man tydligen fortfarande få bli positivt överraskad av banken!? :-)

Kommentera här: