Typiskt sommarväder

Det är inte lätt att planera vad man ska hitta på att göra när det som i dag kommer en störtskur mitt i solskenet.  Likadant var det igår så då tog vi en tur med bilen. Det var marknad vid Bergs slussar så vi for dit. När vi kom dit kom vi på att vi var där förra året också och det var lika öde och tomt då som nu så vi fortsatte. En bit därifrån ligger Brunneby musteri. Dit måste man åka nån gång per år för att inhandla diverse godsaker.
 
 
Eftersom det hängde mörka moln över Brunnebys lilla kyrka passade det bra att gå inomhus en stund.
 
 

Det finns hur mycket som helst att välja mellan. Jag lyckades behärska mig och köpte BARA litegrann. 400 kr fattigare blev jag ändå.
 

Strax intill slingrar sig Göta Kanal så vi tog vägen förbi Borensberg för att kolla in lite kanaltrafik. Just då kom den här kanalbåten som går mellan Berg och Borensberg för att slussa. Båten var full med tyska turister som tydligen redan hittat hit.
 
Det gick faktiskt rätt bra att ta en heldag och turista på hemmaplan.
 
 

Kommentarer:

1 Eva`s blogg:

skriven

Hej Marianne....jasså va mysigt att dom varit på resande fot jag älskar att resa o 400kr fattigare ja så lir det i bland :) Hoppas snart sommaren kommer ha det gott kram

2 AnnaKK:

skriven

Kan inte vara svårt att turista en dag i dina trakter även om det är hemmaplan!? :-) Finns så många fina platser inom några mil, och massor av turistattraktioner. Fast att det skulle vara folktomt vid Bergs Slussar låter konstigt i mina öron. När vi var dit häromåret så vimlade det av folk, trots att det inte var nån marknad. Fast semestrarna har väl inte riktigt kommit igång ännu kanske...?

För vår del blir det inte mycket turistande alls i sommar är jag rädd, för husrenoveringen måste ha högsta prioritet. Men nu går det snabbt framåt med både det ena och det andra, så då är det enbart kul att hålla på! Blir säkert trögare om ett tag när det kommer att handla om mer tidsödande jobb vars resultat knappt märks... Men de måste ju göras de också, för att slutresultatet ska bli så bra som bara möjligt! :-)

Ha en fortsatt fin sommar!!!

3 Eva`s blogg:

skriven

kikar in & hoppas du har det bra o kanske semester? ta hand om dig kram

Kommentera här: