Fortfarande sommarvärme

Ja så har det gått ett par dagar sen sist igen. Helgen som var blev som vanligt. Dvs. röjardagen i lördags blev helt fantastisk med tanke på vädret. Vi kunde elda upp alla brasor även om det är ganska så torrt i våra marker.
Vägar, diken, badplatser fick sig en uppsnyggning. Och efter allt jobb hade vi årsmöte i vår lilla stugförening. Men först blev alla utfodrade med varmkorv, mackor,kaffe o tårta. Det kom ca 100 personer så det blev en rykande åtgång på allt.
Vad har jag nu gjort efter det. Jo jag har oljat in alla , nä bara en del, trallgolv med olja. Mera återstår. Men då måste jag köpa mer olja, och en del med lite färg i.
Träffade också ett par grannar häromdagen, jösses vad solbrända de var. Fick då veta att allt annat lades åt sidan och att det bara var solbränna som gällde. Där ligger jag i lä. Men jag tog fram badenbaden och försökte ligga still en stund för att också få den där härliga brännan. Men icke sa Nicke. Det där att bara koppla av o ligga still var inget för mig.
Jag väntar med brännan till det blir badväder. Då kan man hoppa i sjön och svalka av sig när det blir för varmt.
 
I dag har jag fixat till mina pallkragar. Har köpt lite kryddväxter och månadssmultron och planterat. I det gamla trädgårdslandet ska jag bara så diverse blommor. Passade på att köpa en pytteliten sax, påminner om en fårsax men den blir nog jättebra att knipsa av diverse blommor och annat lite smått.

Kommentera här: