Tiden går så fort

Oj oj. Nu har ännu en vecka försvunnit. Och inte vet jag vart den tog vägen. Som pensionär
har man ju all tid i världen sägs det. Och visst har man tid. Men det bästa med tiden nu är ju att 
det man ska eller måste göra får ta den tid det tar. Inget stress här inte. Att läsa tidningen i lugn o ro med en kopp kaffe på morgonen är faktiskt lite av att leva lyxliv.
Efter 40 års heltidsabete och lite till njuter jag av livet just nu.
 
Vaknade i dag med 3 minusgrader och riktigt kraftig blåst. Som jag nämt tidigare ligger isen på sjön
än och ligger vinden på över den är det riktigt riktigt kallt.
 
Så det blev en tur till Linköping i dag. Blev lite sugen på att få till lite vårblommor
i nån kruka vid trappan.
 
 
Kom hem med lite penseer och påsklijor.
 
Jag har som uppdrag här i vår stugförening att fixa lite fint här vid infarten till udden. Krukan
jag har där var det tjäle i fortfarande.  I morrn får jag ta i tu med det problemet.
 
 
Förr i världen, innan pandemin brukade vi käka Kinamat som lunch ibland när vi som oftast hade
en del ären till stan.
 
Så ikväll blev det hämtmat som vi  snart ska njuta av.  Jag älskar Kinamat och särskilt
suschin som jag får ha för mig själv, he he.
 
Önskar er en trevlig Fredag och helg
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Mysigt o så trevligt med att fixa med blommorna, hoppas du får en fin lördag kram

Evas blogg

Kommentera här: