Ny vecka

Jaha så var det måndag igen. Helgen försvann i ett nafs. Söndagen
tillbringade vi i skogen. Yngsta barnbarnet fyllde 16 år. Eftersom vi är fler än 8 st i släkten 
passade vi på att fira henne på vår samlingsplats i skogen där de bor. 
 
Tyvärr blåste det massor så vi kunde inte elda en brasa vid grillplatsen. Det är alltid så mysigt
att sitta runt den och kunna umgås på ett säkert sätt.
 
Jag glömde totalt att ta kort. Kanske det berodde på att vi frös ganska mycket. Det kom tom lite snöflingor. Men grattad blev hon med både paket och sång.
 
Jag försökte plantera lite påskliljor och penseer men det får vänta. Zinkbaljan jag har ute var 
genomfrusen. Får ställa ut den i solen så den tinar. Vill ju ha fint till påsk.
Tyvärr är våra hjortar kvar här och de gillar att sabotera bland blommorna. Men ett knep jag lärt mig
är att strö ut en himla passa peppar (typ mald vitpeppar) bland blommorna. Och det verkar funka.
 
 
Det var allt för nu. Hoppas ni får en fin vecka.
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Låter som en fin dag o att fira ute är ju mysigt :) ha en toppen dag kram

Evas blogg

2 Anonym:

skriven

Låter som en fin dag o att fira ute är ju mysigt :) ha en toppen dag kram

Evas blogg

3 Gittan:

skriven

Dom vill väl inte ha sin mat så kryddad då, men vilket bra sätt. och så härligt att fira barnbarnet även om man inte kan fira som vanligt och att vädret inte riktigt va med er. I dag skiner solen här och det är 11 grader så skönt att det i alla fall går åt rätt håll. Kram.

Kommentera här: