Ett nyårslöfte

Hej där . Kommer ni ihåg mig.
 
Det var ett tag sedan jag skrev nåt här i bloggen. Känner mig lite ringrostig nu när jag tänkte börja på ny kula så att säga.
Det fick bli mitt nyårslöfte i år att försöka fortsätta blogga. OK, säger ni, det slutar hon snart med. För så brukar det ju bli med nyårslöften. Jag är inget fan av nyårslöften annars. Ett löfte kan man väl ge sig själv när som helst. Banta, motionera, sluta röka och allt vi tror oss klara av just den 1:e Januari blir bara för mycket.
 
Men visst känner man att man vill ta nya tag och liksom börja på nytt. Och så känner jag också.
 
Jag bara väntar på att den här envisa förkylningen vill släppa. Det är andra året i rad jag drabbas av en jäkla elak baselusk med hosta, bihålesnuva och ont i revbenen efter all hosta. Trodde först jag var allergisk mot just julen, men så hemskt kan det väl ändå inte vara.
 
Året som gått har varit lite omtumlande. En av mina bästa grannar har gått bort i cancer. Gubben min har inte mått bra större delen av sommaren. Han har problem med eksem, torr hud och tål inte värme och solen. 
Men det har också funnits stunder med bad, Ölandssemester och en himla massa trädgårdsarbete. 
 
Det där med trädgårdsarbete får jag återkomma till. Det har att göra med en granne som inte förstod varför vi inte hade nån sol på vår tomt efter kl 17. Ska bli kul att skriva lite om den historien. Men det får bli senare.
 
Nu är det dags för lite käk. Det får bli rester efter gårdagens trerätters på tu man hand.

Kommentarer:

1 AnnaKK:

skriven

Hej på dej! :-)

Tack för julhälsningen, och Gott Nytt År på dej!! Får verkligen hoppas det blir roligare 2016 än 2015. Det har varit cancer och dödsfall i vår omgivning också, och tyvärr är det inte över än. Men just nu är det iallafall okej för dem som är drabbade.

Jag har inte varit så flitig med bloggandet jag heller det senaste året, och ibland har jag tänkt att jag ska sluta. Men det går nog ändå inte - tycker jag har så många vänner genom den som jag inte vill tappa kontakten helt med. :-)

För övrigt tycker jag att det är skönt att vi har passerat den mörkaste tiden på året, och att man snart kommer att kunna märka dag från dag hur ljuset återvänder. Längtar efter våren!!

Ha det gott!!! :-)

Kommentera här: