Vill bara visa att jag lever

Jösses, jag har inte ägnat mig åt bloggen nåt på en hel vecka. Sist skrev jag ju om trissvinsten. Jag kan tala om att det som vanligt INTE blev nån vinst.
Vädret har inte varit det bästa och med det faller humöret. Jag har tusen projekt på gång i trädgården men just nu har det liksom stannat upp.
I stället har jag ofrivilligt ägnat mig åt diverse familjeproblem. Jag vill inte närmare gå in på vad det är. Men ingen har blivit sjuk eller dött eller nåt sånt kan jag ju säga.
Det har att göra med ett svart får vi har i familjen. Det fåret behöver ha hjälp. Vi i familjen kommer ingen vart eftersom han inte själv tycker att han behöver ha hjälp. De sociala myndigheterna kan heller inget göra eftersom han inte är kriminell. Det vore faktiskt lite bättre om han åkte dit för nåt litet snatteri eller liknande.
 
Nog snackat om det. Nu går vi över till jakt. Jag har ägnat en stund varje morgonen och även en stund på kvällen åt snigeljakt. Jösses, det är snigelinvasion här i år.  Hela vägen till tidningslådan är täckt av dom. Får tänka på var man sätter fötterna så man inte får med sig nåt slemmigt hem. Bläh ! Men, peppar,peppar, än har jag inte hittat nån i mina nya pallkragar. Jag tror nog att koppartejpen funkar för jag hade lite koll på en som var på väg upp men den vände tillbaka ganska snart.
 
Sen är det maskrosinvasion i år också. Så här mycket maskrosor har vi inte haft på flera år. Nu är jag ingen fanatiker på att ha en helt ogräsfri gräsmatta men nån måtta får det bli. Så på med knäskydden och kryp på alla fyra och gräv. Det har jag gjort i flera timmar nu några dagar.
 
Det blir inget foto ikväll, Får se om jag kan åstadkomma nåt tills i morgon. Då ska vi hälsa på dottern som jobbar på ett ganska så `hemligt` ställe. De har öppet hus där och då måste vi ju hålla oss framme. Brukar finnas lite gott att stoppa i sig då. Återkommer om det.
 
 
 

Kommentarer:

1 Eva`s blogg:

skriven

God morgon...ja så blir det mellan varven för oss alla nån gång, man skall ha tid o känna att man har tid :) du kommer då du har tid så vi finns ju kvar här inne :) hoppas din fredag blir bra kram

2 Vespa Vulgaris:

skriven

Vad hände med min kommentar? Skumt... Nåväl, jag vill gärna höra mer om den där koppartejpen. Var har du köpt den?

3 AnnaKK:

skriven

Tänk om svarta får kunde ta hand om både sniglar och maskrosor...? Nä, så kanske jag inte ska säga - men jag hoppas för både din och din familjemedlems skull att han får möjlighet att ägna sej åt något BRA framöver!

Vår gräsmatta består nog av fler maskrosor än grässtrån... Men så har jag heller aldrig rensat bort några maskrosor. Såg dem tvärtom som en fördel på den tiden när vi hade en massa smådjur som kaniner och marsvin - det var ju lättfixat käk till dem. Och ifjol, när vi hade bin, var det också bra med många maskrosor! :-) Men nu när vi bara har en hund, får jag erkänna att maskrosorna är ett växande problem...

Kommentera här: